L'association Paris Athlé 2020 recherche un Logistic Manager (H/F)

Structure: Paris Athlé 2020 (French Athletic Federation)
Contract: Mission
Duration of the mission: September 2018 - September 2020
Location of the mission : Paris - occasional trips aboard

Context:
City of Paris was awarded by European Athletics as host city of European Athletics Championships to be held in August 2020, some weeks after the Olympic Games. French Athletics Federation, which applied for the competition and official contractor with European Athletics, created a structure named Paris Athle 2020, in charge to implement the event, on
behalf European structure.
In this context, Paris 2020 Executive Committee, which will develop its structuration in the coming months, looks for its Logistic Manager, having the mission to follow up and to implement all logistical aspects of the event, under the responsibility of the CEO and the COO, and in close links with the other managers and people appointed by European Athletics

Activities:
The Paris 2020 Logistic Manager will take care of the planning and management of all logistic aspects of the event, with the relevant area responsible, such as welcome, accommodation and meals, transportation, team attachés and accreditation matters as well as teams’ village management.
He/She makes recommendations to optimize all logistic aspects and budget, and ensures the implementation of the steering committee decisions’. He/She works in close cooperation with European Athletics logistic responsible and manage “ARENA” system, which contains all info of the event stakeholders (accreditation, transportation, accommodation,
invoicing...).
In close links with the different actors, logistics’ manager has the responsibility to coordinate:

• Accommodation and meals of all event actors (teams, guests, media representatives, LOC, partners,
    technicians...)
  • Transportation, people flows between all events site (official arrival points in Paris, competition and training
    sites, accommodation sites, functions…)
  • Welcome services in Paris and accommodation sites
  • Management of team attachés
  • Management of accreditation matters
  • Management of ARENA system, the online registration tools provided by EA

Competences:
- Experience in a similar position
- Experience in planning
- Knowledge of athletics and of actors’ expectations
- Strong coordination and communication expertise
- Strong management skills
- Budget follow-up

Skills:
- Autonomy / Assurance
- Sense of organization and planning
- Sense of teamwork
- Capacity for formalization and synthesis
- Rigor, reliability

Specific skills (mandatory):
- Fluent in French and English, spoken and written

A positive experience with working in international events is highly recommended.

Please send CV and letter of motivation to recrutement.paris2020@athle.fr before 15 June 2018.

Structure : Paris Athlé 2020 (Fédération Française d’Athlétisme)
Type de contrat : Mission
Durée de la mission : Septembre 2018 - Septembre 2020
Mission basée : Paris - déplacements occasionnels à l’étranger

Contexte :
La Ville de Paris a été désignée par European Athletics ville hôte des championnats d’Europe d’Athlétisme qui se dérouleront en août 2020, quelques semaines après les Jeux Olympiques. La Fédération Française, porteuse de la candidature et organisatrice contractuelle de l’événement, a créé une association dénommée Paris Athlé 2020 pour en assurer l’organisation, sous l’égide de l’instance européenne.
Dans ce cadre, le Comité Exécutif Paris 2020, qui étoffera sa structure durant les mois à venir, recherche son Responsable Logistique, qui aura en charge le suivi et la mise en oeuvre des aspects logistique, sous la responsabilité de la Directrice Exécutive Déléguée et de son adjoint, et en lien étroit avec les personnes désignées par European Athletics.

Missions :
Le responsable Logistique de Paris 2020 est en charge du suivi et de la mise en place de tous les aspects logistiques de la manifestation en lien avec les autres responsables de secteurs, tels que l’accueil, l’hébergement et la restauration, le transport, les attachés d’équipes, la gestion du village des athlètes ou encore le système d’accréditation.
Il/Elle fait des recommandations pour optimiser ces dispositifs et leur budget associé, et assure le suivi et la mise en place des décisions du Comité Exécutif dans ces domaines. Il/Elle travaille en lien étroit avec son homologue d’European Athletics, et coordonne le système ARENA, qui centralise les informations de l’ensemble des acteurs de l’événement (accréditation, déplacements, hébergement, facturation...).

Le responsable logistique a la responsabilité de coordonner :

• L’hébergement et la restauration des différentes familles (équipes, invités, media, organisation, partenaires…)
  • Le système de transport entre les différents sites de l’événement (aéroport, gares, stade de compétition, d’entraînement, d’hébergement, réceptions…)
  • La gestion de l’accueil à l’arrivée à Paris et sur les lieux d’hébergement
  • La gestion des attachés d’équipe
  • Le dispositif d’accréditation
  • Le management du système ARENA de European Athletics

Compétences :
- Expérience similaire
- Planification
- Connaissance de l’Athlétisme et de ses acteurs
- Capacité de communication et coordination
- Capacité de management
- Suivi budgétaire

Qualités :
- Autonomie / Confiance en soi
- Sens de l’organisation et de la planification
- Sens du travail en équipe
- Capacité de formalisation et de synthèse
- Rigueur, fiabilité

Compétence particulière (impératif) :
- Anglais et Français courant (lu, écrit, parlé)

Une expérience similaire réussie est fortement recommandée.

Envoyer CV et lettre de motivation à recrutement.paris2020@athle.fr avant le 15 juin 2018.